2013. június 22., szombat

Leleplezték a Kickstarter legnagyobb átverését

A világ legdrágább marhahúsából csipszett gyártó kamuprojektre 26 milliót adott össze a nép.

A közösségi projektfinanszírozás az elmúlt évek egyik legnagyobb online sikersztorija - a médiában legalábbis, ahová rendszerint csak a legsikeresebb és legérdekesebb, több millió dollárt összegyűjtött projektek kerülnek be. Egy amerikai forgatócsoport magáról a közösségi finanszírozás jelenségéről, és a legnagyobb ilyesmivel foglalkozó oldalról, a Kickstarterről forgatott dokumentumfilmet, és az előzetes anyaggyűjtés során véletlenül leleplezték a Kickstarter eddigi legnagyobb átverését, egy olyan kamuprojektet, amire több mint 120 ezer dollárt adott össze a közösség. A Kickstarter a határidő előtt pár nappal leállította a projektet, így a felajánlott pénzek nem utalódtak át a csalókhoz, de nem sokon múlt, hogy lelépjenek 3200 ember összesen több mint 26 millió forintnyi támogatásával.
Kobe Red fantázianevű projekt eredeti japán Kobe-marha húsából készült beef jerky (ízesített, szárított húsból készült csipsz, Amerikában nagyon népszerű) ígéretével indított gyűjtést a gyártás beindítására. A Kobe-marha a világ leghíresebb és legdrágább marhahúsa, egy csak Japánban élő speciális marhafajta, speciális étrenden tartott tagjaiból való. Egy sor legenda övezi, miszerint a marhákat naponta masszírozzák, sört itatnak velük és klasszikus zenét hallgatnak, amitől jobb étvágyuk lesz, és finomabb a húsuk. A Forbes magazin oknyomozása szerint ezekből egyetlen szó sem igaz.
Mivel a Kobe-marha csak Japánban bejegyzett védjegy, a világon rengeteg helyen árulnak ilyen néven steaket, sőt, akár hamburgert is. Valójában ezek mind hamisítványok, annyira, hogy 2012 előtt Kobe-marhahúst egyáltalán nem exportált Japán, azóta is csak nagyon keveset, jellemzően hongkongi és amerikai csúcséttermek számára. Amerikában egyetlen cég importál ilyen húst, 2013-ban eddig alig 500 kilót sikerült vásárolniuk és továbbadniuk. Ezt a borzasztó nehezen hozzáférhető, nagyon drága húst ígérte csipsz formájában a kickstarteres projekt.
Mint kiderült, a projekt egész háttere csalás volt, a sztori a japán származású, Amerikában egyetemre járt, aztán japánba hazatért ötletgazdától a Kobe-marhát tenyésztő távoli rokonon át a már elkészült próbaadagig, és annak állítólagos óriási sikeréig egy texasi filmfesztiválon. Eredetileg csak párezer dollárt akartak a csalók összeszedni a projekttel (3200 dolláros célkitűzéssel indították a kickstarteres oldalt), ez másfél nap alatt összejött, majd ahogy a közösségi média felkapta a hírt, és néhány nagyobb látogatottságú oldal is írt a kis színesek között a Kobe-beefjerkyről, a támogatás számlálója alaposan megszaladt. A legtöbben a 40 dolláros (8700 forint) opciót választották, amiért három, egyenként 85 grammos kis zacskó csipsz járt volna.

forrás : http://socialtimes.hu/read/2013-06-17/lelepleztek-a-kickstarter-legnagyobb-atvereset

1 megjegyzés:

  1. Lényeg szerintem.
    1. kitűzni egy célt .
    2. megvalósítási tervet készíteni .
    3.a közösségi pénzgyűjtő oldalon támogatást kérni.
    4. a terv megvalósításának minimum őszegét és pénzgyűjtés idejét meghatározni .
    5. pl: egy helyi termelői piac létrehozása 1.500.000 forint a pénzgyűjtés ideje 30 nap .
    6. meghatározni az adományozó milyen előnyöket kap .
    7. mondjuk 500 forintért egy képeslapot amelyben megköszönik a támogatását . 5000 forintért képeslapot és egy tartós bevásárló szatyrot kap .
    8. a határidő leteltekor megvan a kívánt ősszeg a közösségi pénzgyűjtőoldal átadja a pénzt a vállalkozás számára .
    9. nem jön össze a szükséges ősszeg mindenki visszakapja a pénznét .
    10 tehát senki sem adományoz soha létre nem jövő és meg sem valósuló tervekre mint az gyakran megesik .

    VálaszTörlés