2013. június 22., szombat

Chicago Kickstarteren gyűjt pénzt a helyi vállalkozásoknak

Chicago a Seed Chicago oldalon gyűjt pénzt különféle helyi kisvállalkozásoknak a Kickstarteren. A projekt a polgármester gazdasági növekedést megcélzó programjának a része, ami úgy tűnik, működik is.

Az eredeti  Kickstarter nem más, mint egy lehetőség, melyben bizonyos független és pénz nélküli fejlesztők (zenészek, művészek stb.) lehetőséget kapnak arra, hogy bemutassák a terveiket és ezekhez adományokat gyűjtsenek. A felajánlásokat azonban a játékosok tehetik meg, akik így már a kezdet kezdetén hozzájárulnak a projekthez.

A Kickstarter az a hely az interneten, ahogy szponzorokat kereshetsz legújabb kreatív projektednek. Találj ki éppen egy új kütyüt, appot, vagy művészeti megoldást, általában vannak, akik adnának pénzt a létrejöttéhez. A lehetőségek száma végtelen, ha az ember elég jól vezeti be projektjét, és annak egy kevés értelme is van, beindul a közösségi pénzgyűjtés. Ebben bízik most Chicago városa is, akik egészen egyedi módon használják ki a Kickstarter előnyeit.
A polgármester, Rahm Emanuel célul tűzte ki, hogy Chicago gazdaságilag növekedjen, és sok új munkahelyet teremtsenek. Ehhez kapcsolódó programjának a részét képezi a Seed Chicago oldal is a Kickstarteren. Az oldal olyan helyi kisvállalkozások és közösségi kezdeményezések kickstarteres projektjeit gyűjti össze, melyek fontos szerepet játszhatnak a város gazdasági és társadalmi fejlődésében. Találhatunk itt például közösség kertek bővítését megcélzó gyűjtést, étteremfejlesztési projektet, vagy tanítási segédeszközök vásárlására gyűjtő alapot is. Az eddigiek alapján úgy tűnik, az embereknek tetszik a kezdeményezés, több projekt is révbe ért már.
A Seed Chicago egészen új megközelítés, egyedi módon ragadta meg a Kickstarter lényegét. Példáját látva talán más önkormányzatok, intézmények, és kisválalkozások is felismerhetik a Kicksterterben rejlő lehetőségeket.
--
Forrás: SocialTimes.Hu

1 megjegyzés:

  1. Lényeg szerintem.
    1. kitűzni egy célt .
    2. megvalósítási tervet készíteni .
    3.a közösségi pénzgyűjtő oldalon támogatást kérni.
    4. a terv megvalósításának minimum őszegét és pénzgyűjtés idejét meghatározni .
    5. pl: egy helyi termelői piac létrehozása 1.500.000 forint a pénzgyűjtés ideje 30 nap .
    6. meghatározni az adományozó milyen előnyöket kap .
    7. mondjuk 500 forintért egy képeslapot amelyben megköszönik a támogatását . 5000 forintért képeslapot és egy tartós bevásárló szatyrotkap .
    8. a határidő leteltekor megvan a kívánt ősszeg a közösségi pénzgyűjtőoldal átadja a pénzt a vállalkozás számára .
    9. nem jön össze a szükséges ősszeg mindenki visszakapja a pénznét .
    10 tehát senki sem adományoz soha létre nem jövő és meg sem valósuló tervekre mint az gyakran megesik .

    VálaszTörlés